Blog zawiera opowiadania o tematyce zarówno heteroseksualnej jak również homoseksualnej (yaoi i yuri). Jeżeli nie lubicie stosunków męsko-męskich/damsko-damskich, to albo opuścicie bloga albo omijajcie tego typu posty.
Tak więc zostaliście ostrzeżeni i czytacie na własną odpowiedzialność :) .

niedziela, 15 lutego 2015

Liebster Award

Liebster Award!





Nasza pierwsza nominacja do Liebster Award, za którą bardzo dziękujemy  Caroline KummieBummie (jesteś bardzo dobrym dongsaeng) oraz Anem Shin i Xiao Lu.Wiemy, że dosyć późno umieszczamy odpowiedzi na naszym blogu, ale to wszystko przez problemy techniczne :)
Co to jest Liebster Award? Chodzi tutaj głównie o nominację blogów, które z różnych powodów nie są zbyt popularne, pomaga to w ich rozpowszechnianiu. Nominację otrzymuje się od innego blogera, odpowiada na jego pytania(11), zadaje się swoje własne i także nominuje inne blogi(powinno być 11). Tak to wygląda w dużym skrócie.

No a teraz czas na pytania i odpowiedzi ;)
Zaczynamy!


1. Co skłoniło Cię do założenia bloga?
2. Jest coś, co szczególnie daje Ci natchnienie do pisania?
3. Przyznaj się w tej chwili do jakiego domu w Hogwarcie należysz!
4. Uwielbiam podróżować pociągiem. Czy Ciebie też to w jakiś sposób kręci? Uzasadnij.
5. Masz możliwość spełnienia jednego swojego marzenia. Co by to było i dlaczego?
6. Kawa czy herbata? A może czekolada? ;>
7. Co robisz zaraz po wstaniu z łóżeczka?
8. Co sądzisz o tolerancji? Czy sama jesteś tolerancyjna?
9. Gdybyś miała możliwość spotkania jednej osoby, kto by to był i dlaczego? <Jakieś ładne uzasadnienie proszę!>
10. Twój próg bólu?
11. Podaj trzy ciekawostki o sobie!

1.Co skłoniło Cię do założenia bloga?
Syśka - Levi mnie namówiła.
Levi – Właśnie sobie uświadomiłam, że to ja byłam przyczyną dla której powstał ten blog. A co mnie skłoniło? To, że Syśka namówiła mnie do napisania dla niej one-shota z tematyki Harrego Pottera. Spodobało mi się, i właśnie dzięki temu tutaj jesteśmy ;)

2. Jest coś, co szczególnie daje Ci natchnienie do pisania?
Syśka - muzyka, pisanie przy pracach domowych.
Levi - U mnie jest tak samo jak u Syśki, czyli muzyka, teksty piosenek(czyli nic szczególnego).

3. Przyznaj się w tej chwili do jakiego domu w Hogwarcie należysz!-
Syśka - zawsze myślałam, że do Gryfindoru ale chyba lepiej pasuje do mnie Hufflepuff  (ale w sercu Gryfonka).
Levi – Ravenclaw(właśnie skończyłam test, o którym dowiedziałam się od Syśki).

4. Uwielbiam podróżować pociągiem. Czy Ciebie też to w jakiś sposób kręci? Uzasadnij.
Syśka - pociągiem jeżdżę bardzo rzadko, bo boję się że przejdę stacje, a szczególnie jak jeżdżę nocą.
Levi – A ja bardzo lubię jeździć pociągami(choć często tego nie robię). Dlaczego to lubię? Jestem obserwatorką i za każdym razem obserwuję ludzi w tym samym przedziale, co robią, dokąd mogą zmierzać, czym się zajmują, ale i tak najbardziej lubię obserwować zmieniający się krajobraz za oknem.

5. Masz możliwość spełnienia jednego swojego marzenia. Co by to było i dlaczego?
Syśka- Koncert Super Junior i ściana pełna książek.
LeviPodróż do Azji, szczególnie Japonii, Korei i Chin + możliwość zamieszkania w Japonii.

6. Kawa czy herbata? A może czekolada? ;>
Syśka - Herbata.
Levi – CZEKOLADA, a szczególnie ta ze Starbucks’a z jakimś dobrym ciastkiem. Mniam :D

7. Co robisz zaraz po wstaniu z łóżeczka?
Syśka - Idę zrobić siku.
Levi – Ścielę je.

8. Co sądzisz o tolerancji? Czy sama jesteś tolerancyjna?
Syśka - Jestem bardzo tolerancyjna i nienawidzę homofobów i rasizmu. Tolerancja powinna być na porządku dziennym.
Levi – Tak, jestem tolerancyjna, nawet bardzo. Co do tolerancji to powinna ona chyba być nauczana w szkołach od najmłodszych lat. Większa część społeczeństwa powinna się nauczyć, że tolerancja to nie jest całkowite zgadzanie się z cudzym zdaniem, ale jego szanowanie i nie zmuszanie do akceptacji własnego toku myślenia.

9. Gdybyś miała możliwość spotkania jednej osoby, kto by to był i dlaczego? <Jakieś ładne uzasadnienie proszę!>
Syśka  - Chciałabym jeszcze raz zobaczyć mojego zmarłego tatę. A dlaczego? Bardzo za nim tęsknię i jest kilka rzeczy o których jeszcze raz bym chciała z nim porozmawiać.
Levi – Trudne pytanie, nigdy go nie lubiłam. Jest zbyt dużo osób, z którymi bym się chciała zobaczyć abym mogła wybrać tą jedną. Zostawię je puste :P Odpowiedź Syśki musi Ci wystarczyć :D

10. Twój próg bólu?
Syśka - Mocny ból głowy potrafi rozłożyć mnie na łopatki bardziej niż ból brzucha, a nawet chodzenie ze złamaną nogą.
Levi – Nie wiem. Najgorsze co mnie do tej pory spotkało to złamana ręka, przez co spędziłam 3 tygodnie w szpitalu.

11. Podaj trzy ciekawostki o sobie!
Syśka:
a) jestem bardzo opiekuńcza względem swojego syna;
b) jak byłam mała( ok.5lat)to sobie język do mostu przymroziłam XD ;
c) jestem słaba z ortografii i interpunkcji.
Levi:
a) kocham mange i anime, horrory japońskie i ogólnie kulturę japońską;
b) lubię zbierać grzyby i łowić ryby, ale ich nie zjem;
c) mam pięć kolczyków.


Pytania od Anem Shin

1. Czy pamiętasz, od jakiej piosenki zaczęłaś Swoją przygodę z k-popem?
2. Zdarza Ci się wplatać koreańskie słówka na co dzień?
3. Do jakich fandomów należysz?
4. Jak reagują ludzie w Twoim otoczeniu na k-pop?
5. Z jakim zawodem wiążesz Swoją przyszłość?
6. Gdybyś miała możliwość spędzenia dnia z dowolnym k-popowym zespołem, jaki byś wybrała?
7. Skąd czerpiesz inspiracje?
8. Czym się interesujesz?
9. Jeżeli oglądasz dramy, to jaka jest Twoja ulubiona?
10. Czy robiłaś kiedyś cosplay?
11. Kto Twoim zdaniem ma najlepszy wokal i rap w k-popie?


1.Czy pamiętasz, od jakiej piosenki zaczęłaś Swoją przygodę z k-popem?
Levi - Tutaj mam problem, bo nie pamiętam, która była pierwsza - SHINee ’Lucifer’ czy Big Bang ‘Tonight’. Co do BB to ich piosenkę usłyszałam gdy zostali nominowani do MTV EMA, nie wiedziałam wtedy, że to kpop. Piosenkę SHINee zdecydowałam się przesłuchać na próbę i dzięki niej zaczęłam swoją przygodę z kpop’em. Przed kpop’em dłuższy czas siedziałam w jrock’u (nadal słucham) i zespoły z Korei wydawały mi się zbyt kolorowe i słodkie w porównaniu z Japonią.
Syśka - Na sto procent pewna nie jestem, ale pamiętam dokładnie, że pierwszym mv który dokładnie i z ciekawością zobaczyłam to K.Will - Please don't. Po zobaczeniu pokochałam kpop i zainteresowałam się troszkę tym jak odbierany jest homoseksualizm w Azji. Levi mi wszystko wytrwale tłumaczyła ciesząc się, że odwzajemniam jej poglądy :D

2. Zdarza Ci się wplatać koreańskie słówka na co dzień?
Levi – Tak. W nawyk weszło mi szczególnie używanie ’aish’ ;) Choć innych słówek częściej używam  pisząc ff albo na fb ze znajomymi.
Syśka - Czasami, ale nie za często sama znam dobrze raptem kilka słów :D

3. Do jakich fandomów należysz?
Levi – Chyba byłoby prościej wypisać te, do których nie należę. Na pierwszym miejscu zawsze byłam, jestem i będę ELF’em. Kolejne fandomy to VIP, A.R.M.Y., Inspirit, Starlight, B2uty, EXO-L, IGot7, Baby, Shawol, Blackjack, A+, Kiss Me, Shinhwa Changjo, Cassiopeia, BBC – to tylko z tych główniejszych XD
Syśka – Przede wszystkim ELF, Shawol. Należę także do Starlight, EXO-L, Inspirit, L.O.Λ.E, Kiss Me, BestFriend, B2uty, Baby, IGot7, VIP, A.R.M.Y. I oczywiście fanka Pottera niezmiernie od 14 lat!

4. Jak reagują ludzie w Twoim otoczeniu na k-pop?
Levi – Pozytywnie albo obojętnie, nie spotkałam się z negatywnymi reakcjami. U mnie w domu nikomu to nie przeszkadza, tolerują bardziej niż jrock. Do tej pory tylko jedną koleżankę zaraziłam pasją do tego gatunku (Syśka).
Syśka - Jednego brata zaraziłam tą muzyką i kocha ją <3 na co dzień nie wstydzę się swoich upodobań. Miałam kilka przypadków, że reakcje były różne, ale jakoś daje radę. Pamiętam dokładnie jak sama zareagowałam gdy Levi mi o tym opowiadała, gdy zobaczyłam teledysk dowiedziałam się jak bardzo zacofana jestem xD
Znajomych mam, ale tylko poznanych przez internet. Osobiście z trzy osoby.

5. Z jakim zawodem wiążesz Swoją przyszłość?
Levi – Edukację mam już za sobą ;) (wiem, stara jestem XD ). Skończyłam administrację(prawda, że ambitnie :D ) i z tym wiążę swoją karierę.
Syśka - To wszystko mam za sobą ;) szkole skończyłam baardzo dawno. Jednak wszystko niedługo sobie powtórzę, bo mój synek w tym roku idzie do pierwszej klasy ;)

6. Gdybyś miała możliwość spędzenia dnia z dowolnym k-popowym zespołem, jaki byś wybrała?
Levi – Bez zastanawiania się wybrałam bym Super Junior *-* Kocham ich <3
Syśka - Wow... ciężko odpowiedzieć, gdy trzeba wybrać jeden... :/ chciałabym Jeongmina z Boyfriend... N z VIXX... Suga z B.T.S :D ale jeśli chodzi o zespół to Suju. Oh wyściskałabym z chęcią te kochane mordeczki <3

7. Skąd czerpiesz inspiracje?
Levi – Muzyka. filmy, teledyski. Czasem coś wpadnie mi do głowy gdy jestem na spacerze z psem lub podczas codziennych czynności.
Syśka - Czasem muza, film ( jak pisze o HP ) nieraz sprzątam i mi coś wpada do głowy ;) a czasem piszemy z Levi na spontana i to nam najlepiej wychodzi :D

8. Czym się interesujesz?
Levi – Manga, anime, muzyka (głównie kpop, jrock), kultura azjatycka, książki, filmy, rysowanie (choć średnio mi idzie), jazda na rowerze, YAOI!
Syśka - Książki, muzyka, yaoi. ;3

9. Jeżeli oglądasz dramy, to jaka jest Twoja ulubiona?
Levi – Nie jestem weteranką w tym temacie, ale kilka obejrzanych dram mam za sobą. Jedne były lepsze, drugie gorsze. Z tych, które obejrzałam najlepsza była ‘Secret Garden’, całe OST mam na telefonie :D
Syśka - Dramy... przyznam, że kilka szczerze chciałam zobaczyć, ale nie mam czasu.

10. Czy robiłaś kiedyś cosplay?
Levi – Chciałabym powiedzieć, że nie, bo decyzja o zrobieniu cosplay była jedną z najgorszych XD Facepalm na samo wspomnienie o tej chwili XD
Syśka - Tak xD masakra hahaha. Nie pytać o szczegóły :D

11. Kto Twoim zdaniem ma najlepszy wokal i rap w k-popie?
Levi –    Moje serce nie umie wybrać tylko jednej osoby.
Rap – G-Dragon, Zico, podoba mi się też styl FeelDog’a.
Wokal – KyuHyun( dla mnie najlepszy). Kpop ma wielu utalentowanych wokalistów i wybrać jednego jest naprawdę ciężko dlatego poza Kyu dodam jeszcze kilku: Yesung, Onew, Yoseob, Chen, Ken, całe JYJ, Sandeul, D.O., Daesung. Na tym skończę choć jest jeszcze wielu godnych uwagi wokalistów.
Syśka - Za dużo się nie popisze bo mało znam raperów... Lubię G-Dragon, Tao, Key z Shinee i Eunhyuk z Suju <3
A wokal... Hmm... Dużo będzie. :P
Kyuhyun i Yesung z Suju, Jelonek z Exo (niech wróci), SHINee mają piękne głosy <3, Leo z VIXX. Nie mam najlepszego moje serce jest zawsze rozdarte ;)


Pytania od Xiao Lu.

Pytania:
1. Od jak dawna słuchasz k-pop'u?
2. Twój ultimate bias?
3. Co zainspirowało Cię do pisania opowiadań?
4. Skąd wzięło się u Ciebie zamiłowanie do yaoi?
5. Jakie jest twoje największe marzenie?
6. W jakim mieście/ państwie chciałabyś mieszkać?
7. Jakie jest twoje najlepsze wspomnienie z dzieciństwa?
8. Czy chciałabyś cofnąć się w czasie? Jak tak, to czy chciałabyś coś zmienić?
9. Wolisz delikatne opowiadania czy raczej hard?
10. Jaki jest twój ulubiony k-pop'owy pairing?
11. Jakbyś miała możliwość zagrania w mv to jaką rolę byś odegrała i dlaczego?

1. Od jak dawna słuchasz k-pop'u?
Syśka Niedługo jakiś roczek dopiero :P
Levi -Ja trochę dłużej niż Syśka, bo już 4 lata :)

2. Twój ultimate bias?
Levi - Był, jest i będzie nim SungMin z Super Junior <3
Syśka  Kyuhyun z Super Junior <3

3. Co zainspirowało Cię do pisania opowiadań?
SyśkaA tak jakoś mnie naszło, zaczęłam czytać ff i potem sama zaczęłam próbować swoich sił.
Levi - Nie wiem czy można to nazwać inspiracją, ale zaczęłam pisać za namową Syśki (ehm...pod przymusem XD )

4. Skąd wzięło się u Ciebie zamiłowanie do yaoi?
Levi - pewnego dnia na chybił trafił czytałam różne blogi na Onecie i trafiłam tam na blog właśnie o tej tematyce. Opowiadanie spodobało mi się na tyle, że zaczęłam szukać innych w tym klimacie. Tak na marginesie, dzięki temu samemu blogowi zainteresowałam się kpop'em i jrock'iem :D
Syśka - Zaczęło się od Drarry (Harry Potter) <3

5. Jakie jest twoje największe marzenie?
SyśkaMarzenie? Chcę żeby mój syn osiągnął w życiu wszystko czego pragnie i by nic złego go w życiu nie spotkało ;)
Levi - Podróż do Azji Wschodniej.

6. W jakim mieście/ państwie chciałabyś mieszkać?
Levi - Od zawsze chciałam wyjechać do Japonii i tam jakiś czas pomieszkać.
SyśkaTu gdzie jestem mi dobrze, ale tak do Korei na rok bym pojechała.

7. Jakie jest twoje najlepsze wspomnienie z dzieciństwa?
Syśka - Jak spadł pierwszy śnieg to zawsze z rodzicami wychodziłam na dwór ulepić bałwana :3 co prawda mam szybko odpadała i pędziła do domu, ale tata zawsze ze mną długo siedział. Wszędzie mnie zabierał i podobno bardzo płakałam jak gdzieś wychodził. Puszczałam go podobno tylko do pracy.
Levi - Jest ich kilka. Wspólne, rodzinne wyjazdy nad wodę(mojego starszego brata raz prawie do rzeki wrzuciłam :D ). Mimo, że nie jem ryb to lubię je łowić, brat lub tata zawsze musieli mi robaka na haczyk zakładać, zarzucać wędkę a ja tylko ryby wyciągałam XD Raz gdy wracałam z mamą z przedszkola zimą i jechałam na sankach, przez całą drogę towarzyszył nam doberman, piękny piesek i nie chciał wrócić do właściciela, wolał iść z nami.

8. Czy chciałabyś cofnąć się w czasie? Jak tak, to czy chciałabyś coś zmienić?
Levi - Nie.
Syśka - Jeszcze parę lat temu chciałam, bo moje oceny w gimnazjum mnie nie satysfakcjonowały. Jest jednak taka sytuacja w moim życiu którą zrobiłam i bardzo bym chciała cofnąć czas i nie dopuścić do tego co się stało.

9. Wolisz delikatne opowiadania czy raczej hard?
Syśka - Delikatne, takich brutalnych raczej nie czytuję, mam miękkie serce.
Levi - Jak jest dobrze napisane to czytam zarówno soft jaki i hard yaoi.

10. Jaki jest twój ulubiony k-pop'owy pairing?
Levi - KyuMin *-* (taki mój ultimate bias wśród pairingów).
Syśka 10. Łał dużooo. KyuMin, YeWook, JRen, XiuHan, TaoHun, EunHae, BeakYelo, Navi, 2Min i wiele innych ;)

11. Jakbyś miała możliwość zagrania w mv to jaką rolę byś odegrała i dlaczego?
Syśka - Tancerki wijącej się wokół któregoś z moich biasów :D - powodu chyba pisać nie muszę XD
Levi - Nigdy się nad tym nie zastanawiałam. Hmm... jakbym miała okazję, to nie tylko chciałabym zagrać w teledysku, ale również zaśpiewać jakiś duet z ulubionym piosenkarzem(ale najpierw ktoś by mnie musiał nauczyć  śpiewać XD ). A jak już jakiś teledysk to oczywiście wątek miłosny połączony z tańcem. Może coś w stylu Trouble Maker - Now




Nasze pytania ^-^
1. Ile miałaś lat jak przestałaś wierzyć w św. Mikołaja?
2. Co byś zabrała na bezludną wyspę? (3 rzeczy)
3. Książka do której wracasz. Dlaczego?
4. Twoje najzabawniejsze wspomnienie z dzieciństwa?
6. Na punkcie czego ostatnio masz obsesję?
7. Jesteś w 'Nieustraszonych' czego nie jesteś w stanie zrobić lub zjeść?
8. Czy zrobiłaś coś w życiu czego żałujesz?
9. Ile miałaś lat jak się pierwszy raz całowałaś?
10. Twój ideał faceta?
11. Czego nigdy byś nie napisała w opowiadaniu (np. mpreg, śmierć, gwałt, itp.)?


Nominowane przez nas blogi:




1 komentarz:

  1. Hej :* Nominowałam Cię do Liebster Award c: Więcej informacji tutaj ---> http://kpop-ff-yaoi-polskie.blogspot.com/2015/02/liebster-award.html

    OdpowiedzUsuń